söndag 11 juli 2010

Från bonnvischa till Blues-metropol och tillbaks igen!


Ja, så har det hänt igen, den här lilla sömniga småstaden har under ett par dagar pulserat av liv.

Det har varit Blues fest!

Helt plötsligt svämmar stan över av skäggiga, cowboyhattsklädda och munspels-spelande typer. De flesta hitkomna i glänsande amerikanare eller på kromiga hojar!


I år ackompanjerades festivalen av ett fantastiskt väder och det kändes som man förflyttades till sydligare breddgrader.

Det ger en viss kontinental känsla när människor sitter och har picknick eller ligger och solar på gräsplättar mitt i stan och att det spelas livemusik i vart och vartannat gathörn.

 
Då vårt hus ligger ca 150 meter från festivalområdet, har vi fått festivalstämning utan att behöva resa oss ur solstolen! 

Nu är dock festivalen över, tystnaden har återvänt...det enda som hörs är svalorna som som jagar insekter utanför fönstret.

/Frida

8 kommentarer:

  1. Ja, en kan tänke att det har vart fullt ös i Åmål i hälja....hann inte dit i år heller...suck...gôtt att sette i trädgårn och lyssne, fast ja kan tro att dä va mö väsen om natta!?
    kram

    SvaraRadera
  2. Japp, Kila var det, och du missade MYCKET fint!!!
    kraam

    SvaraRadera
  3. Guud så mysigt det låter!!
    Bilen längst upp påminner mig om en mattelärare jag hade i nian. Vi kallade honom för Raggar-Gunnar eftersom han körde omkring i vår lilla stad med ett liknande fordon.
    Jag fick åka med en gång men jag var nog inte så intressant för när han la armen runt mig sa jag att jag måste hem. Hihi.
    Blyg som jag var men man hörde historier om andra tjejer han erövrat denne "Raggar-Gunnar".

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  4. Det var ju nåt att se och höra, festivalen. Vilket "horhov" (om du ursäktar mitt uttryck). Jag har aldrig sett en vrålåk i farmar modell. Wow vilken bil!

    Nä, nu är jag tvungen att ställa mig i duschen - iskall sådan. Svetten bara rinner. Över 30 gr ute. I morgon ännu varmare...

    Kramis/Pia

    SvaraRadera
  5. Lite mysigt med festival förstår jag. Kanske lite skönt när tystnaden återkommer också .-)

    SvaraRadera
  6. Hej Frida!
    Svar på din fråga hos mig:
    Jag har samma grundmall som ni har.
    I denna grundmall har jag gått in i html-koden och ändrat storleken (bredden) på headern, och huvud-text/bildkolumnen. Det är inte alls svårt, men tog en stund att få till bra. Innan jag gjorde det så sparade jag först min blogg i nuvarande skick, om det skulle gå rent åt fanders:-)
    Då kan man få in två mellanstora bilder i bredd, och den största bilden blir stooor:-)

    Good luck, om du prövar! H.

    SvaraRadera
  7. Ohhhh!
    JAg var just nere i botten av sidan och såg den sista bilden av taken... uuuunderbar!!
    Ville bara säga det:-)

    SvaraRadera
  8. Vilka häftiga åk, "biken" var helt i min smak.

    Inte dumt med lite musikunderhållning precis utanför knuten *fniss*, det ser helmysigt ut där dom sitter i gröngräset och diggar.

    Ha en skön kväll. Kraaam Cin

    SvaraRadera