onsdag 8 september 2010

Vem tror hon att hon är?

Säger vädergudarna och hånler, och det är mig dom snackar om!

Såklart att de måste visa VEM det är som BESTÄMMER!
Såklart att de måste visa MIG, att när det gäller väder, vind och årstidsväxlingar har jag inget att säga till om!

Hur dum får man bli? tycks de tänka och vrider upp vindstyrkan, kopplar på molnen och sänker temperaturen. Allt för att reta mig!

Men istället för att låta mig retas, väljer jag att se det som en tillfällig svacka,
då man kan passa på att fixa lite inne. Jag väljer att tänka:

utebus = innemys!

Jag har så smått börjat byta ut de pastelliga sommarattiraljerna mot en lite mer dämpad färgskala. Bland annat har dessa bruna glasflaskor fått komma upp ur källaren efter sin sommarvila.



/Frida

P.S. Jag fryser om tårna...

22 kommentarer:

  1. Här är det en till som fryser om tårna, sitter uppkrypen i soffan med datorn i knä, den värmer gott....Fniss!

    Så fina flaskor du har tagit fram, jag fick några liknande av min mamma häromdagen....

    Må så gott! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Här är varmt och gott så inte fryser jag ännu ;-)
    Gillar dina gamla bruna mjölkflaskor. Är ju så gammal att jag minns när mamma kom hem med dem från affären.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Mig hånler de oxå åt, men precis som du roar jag mig med att hösta inne! Dina bilder var verkligen vackra! kramis semlan

    SvaraRadera
  4. Jädrans vá fint!!!!
    Jag måste också börja "byta ut" men jag är liksom inge bra på det! Men viljan finns;)
    Ps.
    Jag somnar nästan alltid med Raggisar på mig;)

    SvaraRadera
  5. Ja inte kan vi påverka vädret, det som kommer det kommer. När jag ser ut genom fönstret möter mig endast blicken av ett grått dis och regn. Inget man direkt glädjer sig över. Det blir, som du säger, inomhusaktiviteter.
    Lilla dottern kom hem med ett par jättefina kottar igår och tyckte att jag kunde dekorera med dem. Ja, det blir väl dags för lite höstdeko nu...förhöstdeko! *ler*
    Bruna flaskor har jag inte, kanske jag hittar något annat trevligt.
    Ha en skön dag!
    Kram Elle

    PS. Mot frusna fötter hjälper strumpor! *blink*

    SvaraRadera
  6. Nostalgiska flaskor för mig som är uppväxt med dem! Vackra stilleben:)!
    Till skillnad från dig så älskar jag hösten. Med allt vad det innebär... vädrets makter kan man inte göra nåt åt iallafall, bara tacka och ta emot!!

    Lägg ballerinaskorna på hyllan nu, jag menar i garderoben... det är kraftigare don nu som gäller!

    Må så gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Jag fryser inte om tårna, ännu. Fint väder i Karlskrona varje dag, dock fick vi smaka på vinden igår. Ja, lite murrighet börjar nog smyga in sig i inredningen nu, fast bara i huvudet på mig. På hotellet har man inte lust med något alls! Snygga flaskor du har, jättefint med flera stycken i en grupp./Kram Merja

    SvaraRadera
  8. Oh, tack så mycket för detta positiva tankesätt! Det ska jag bära med mig... hoppas mina tår värms lika mycket som mitt hjärta:-))

    Ha det fint! kram H.

    SvaraRadera
  9. Jo här fryses det om tårna också. Kan det ha att göra med att jag vägrar sätta på mig strumpor och gör som du - går i ballerinaskorna så länge som möjligt?? ;)

    -Sanna

    SvaraRadera
  10. Här har vi haft härliga höstdagar hittills, så jag är nöjd med hösten än så länge! Kanske är jag så positiv för att jag har en vecka på Rhodos att se fram emot...
    Kram

    SvaraRadera
  11. Tur att höstfärger är vackra i alla fall...!:)
    Kanonfint och inspirarande!!
    :)

    SvaraRadera
  12. Jag tänker inte säga vad det är för väder här, för på pin kiv kommer ju då vädrets makter att bjuda på precis det motsatta vädret hela helgen... Men blir det så ändå, tänker jag pyssla bort ovädret, och absolut inte bli magsjuk den här helgen också! Nänä!!!

    Ja, märkligt det här med tid och år som går... min klasskompis visade sig vara en pudding fortfarande, tyvärr (?)...

    SvaraRadera
  13. Kanonläckra bilder. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera
  14. Inte är det sandaler som gäller längre för tårna..det är bara att gilla läget, gör som du, byter kulör inne...ha en fin helg, kramen

    SvaraRadera
  15. Underbart inlägg! Med ett stort leende på läpparna - tack för det! - njöt jag av både ord och bild. Utebus=innemys, ja men det är ju klockrent! Och se så, köp sig nu ett par färglada sockor och trösta tårna med. Det kanske finns blomstermönstrade?

    Kram och tack för alla dina rara ord hos mig - du är en glädjespridare!
    Helena, The Swenglish Home

    SvaraRadera
  16. Men precis så är det, bara att krypa inomhus och mysa!

    SvaraRadera
  17. Hoppas att du haft en bra dag på jobbet! Önskar dig en skööön hösthelg!
    Kram T

    SvaraRadera
  18. Ja, jag förstår att du fryser om fötterna, det gör t o m jag som inte brukar göra det! Så på med sockorna. Det har jag gjort.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  19. Vädret i Stockhomsområdet klagar jag inte på. Riktigt skönt väder nämligen.

    Bruna flaskor har jag men använder dem inte. Dock gör jag mig inte av med dem. Man vet ju aldrig när andan faller in :-)

    SvaraRadera
  20. På med fårskinnstofflor!
    Jag har haft mina några dagar men nu är det varmare igen. Det var ett bra sätt att tänka, ska komma ihåg det.

    Ha en trevlig söndag!
    Agneta

    SvaraRadera
  21. Ja, vädergudarna är ena luriga rackare. Tror dem lever för att reta oss dödliga... ;-)

    Härliga flaskor, snygga att ha dem i grupp sådär. Och här börjar suget efter lite mer murriga ting komma. Det är hösten som gör det. :-)

    Hoppas du har en riktigt fin söndag!

    SvaraRadera
  22. Det är sällan jag tycker att det är för kallt men just nu är jag lite irriterad på äldsta barnbarnet som tog mitt paraply igår och kom hem utan det.
    Mycket man blir av med när man bor med tonåringar.

    Kram Maidi

    SvaraRadera