torsdag 11 november 2010

Ju fler, desto bättre!


Less is more är inget för mig! I alla fall inte när det kommer till burkar. Jag har tidigare hävdat att man inte kan få för många plåtburkar. Jag har nu kommit till insikt att detta förmodligen gäller alla slags burkar. Begagnade glasburkar har sedan en tid tillbaka hamnat på min lista över saker man inte kan få för många av. 

Det är faktiskt själva mängden som är poängen...
 

Det är en samling glasburkar som hjälpt mig att hålla humöret uppe den senaste tiden. Jag har samlat en hel drös på en bricka i köket och använder dem som ljuslyktor och det är skenet från dessa som piggar upp:
  • när man äter frukost i mörker
  • när man äter middag i mörker
  • när man äter kvällsmat i mörker
...jag höll nästan på att lägga till, när man äter lunch i mörker, men jag får väl erkänna att då är det på sin höjd mulet.


/Frida

20 kommentarer:

  1. Ja nu får man göra allt man kan för att hålla humöret uppe....

    Ha en trevlig helg

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt och vackert med värmeljusen i alla glasburkarna :)

    Mängder av tända ljus behövs ju verligen för att pigga upp denna annars så mörka tiden på året.

    Ha en mysig kväll!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Vad fint det blir med många tillsammans, så vackert, jag kommer att sälja dessa i nätbutiken framöver men vill du så kan jag skicka är nog risk att det går åt många i helgen, dom kostar 40 kr st och det finns även de klassiska paraden med två änglar som håller en gran, samm pris, hör av dig om du är intresserad, kram

    SvaraRadera
  4. ...tänd ett ljus och låt det brinna låt aldrig hoppet försvinna det är mörkt nu men det blir ljusare igen...
    Den sjunger vi på kören och det passar även här. Härligt med kreativitet.
    kram

    SvaraRadera
  5. Det kommer nog bild om några dagar, men det är ju den där klassika med två änglar i röd och rosa klänning ..VIOLA

    SvaraRadera
  6. Måste erkänna att där ligger jag i lä, har nämligen bara TVÅ burkar med ljus i, på en bricka :). Men det var betydligt mysigare med fler så det ska jag nog och ställa dit.
    Ska bara ta och diska bort etiketterna.
    Ha en skön dag/helg!
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Hallå igen, sänd mig dina uppgifter på min mail viola@romantiskating.se jag lägger undan en rad till dig och så hör jag av mig efter helgen om betalningsinfo..måste väga och räkna ut frakt..just nu är det knökfullt med marknaden..kram

    SvaraRadera
  8. Jag tände också ett par ljus igår kväll...mörkt, regnigt...stormigt. Då hjälper ljus och tänd kamin mot en frusen själ.

    Hade faktiskt EN glasburk! *ler*
    För ett par år sen klistrade jag på färgat transpartentpapper i olika färger med tapetklister. Rolig sysselsättning för ungarna och det blev jättemysigt.
    Fast ofärgat är naturligtvis jättefint det med.

    Ha en mysig fredagkväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  9. ser mysigt ut med din ljusbricka...behövs nog en här med*ler åtminstone lite ljus i mörkrets tider*ler kramis semlan

    SvaraRadera
  10. Så enkelt och så vackert! Ljus gör verkligen susen såhär års.

    SvaraRadera
  11. I det här sammanhanget så är det verkligen "ju fler desto bättre" som gäller! Underbar ljusbricka!:)
    Borde också banta, men har inte motivationen just nu. Kanske efter jul!;)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Åh så mysigt! =)

    Trevlig helg!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  13. Ja, just mängden som gör det! Ser jättemysigt ut! Ha nu en riktigt skön helg och jag hoppas lusten smyger sig på dig!/Kram Merja

    SvaraRadera
  14. Så vackert med alla ljus och att sätta dom i burkar var ju snillrikt....och att ställa dom på ett vackert halvmånebord gjorde ju verkligen susen.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Instämmer! / kh aghj

    SvaraRadera
  16. Less is more är inget för mig heller...

    Ha det så mysigt med alla dina ljus;o)
    Kram Malin

    SvaraRadera
  17. Men tänk så fint det kan bli med vanliga glasburkar ihop så där:)
    Blir det många vändor till IKEA för ljus köp?;)
    Ha en mysig lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  18. Jag samlar ju på stooooora glasburkar, den enda nackdelen med dem är att de har börjat ta väldigt stor plats. Men oj vad fina de blir med ljus i. Eller fina kvistar. Som man kan drömma om att sätta i någon gång när ljuset och våren återvänder. Skulle vilja säga säga att nu är det aldrig riktigt ljust här, bara lite mindre mörkt...

    SvaraRadera
  19. Vad bra och snyggt! Jag samlar ju också på glasburkar. Bara att sätta fram då.

    Trevlig helg!
    Agneta

    SvaraRadera