fredag 14 maj 2010

Städa, städa varje fredag...

...det tycker jag inte är särskilt kul!

Denna fredag var det dock verkligen välbehövligt!

Efter att ha haft en hel hög med snickare springandes in och ut i över en vecka, var huset minst sagt skitigt!!

Här har dammats och skurats in i minsta vrå, vilket känns härligt. Tyvärr har jag inte fått tillgång till alla rum ännu, men det ska bli skönt när även dessa är fixade och jag äntligen kan återerövra mitt hem!!

För att göra städningen lite roligare, eller i alla fall lite mindre trist, har jag samlat på mig ett antal färgglada städattiraljer!

Egentligen vill jag ha en sop och skyffel i trä och metall, men i väntan på att jag får tag på en sådan har jag skaffat mig en prickig sak. Inte riktigt lika fin, men den funkar troligen minst lika bra när det gäller att hantera smulor och skräp!

En annan hjälpreda som kommer väl till pass när smulorna ska attackeras är min minidammsugare...









Sist men inte minst, en skurhink med sitt eget namn på, kan det bli mycket bättre?

Nej, det är väl bara att konstatera att med denna utmärkta utrustning, borde jag tycka ett det är jättekul att städa, så vad gnäller jag för?

/Frida

2 kommentarer:

  1. Nej, Städning är inte roligt, Inte nån dag, fniss! Men det är skönt när det är klart....Trevlig Helg! Kram Therese

    SvaraRadera
  2. Håller med dig helt, städning är inte kul!:) Fast när man har levt i kaos ett tag, så brukar jag tycka att det är ganska skönt att få göra en rejäl storstädning. Som du säger, få återerövra sitt hem är aldrig fel!:)
    Kram

    SvaraRadera