söndag 1 augusti 2010

Frida fixar!

Idag har här städats, spacklats, målats och skruvats!

Ja, allt har inte jag gjort förstås. Hela familjen har deltagit på ett eller annat sätt. Anledningen är naturligtvis regnet som gör att man måste åka till IKEA. Ja, jag vet att jag var där förra veckan, men igår fick jag med mig hela familjen samt en släpkärra!

Jag kan tyvärr inte visa bilder på våra inköp ännu, för som det så ofta heter "Det ena leder till det andra"! Innan våra nya inköp kommer på plats, ska här målas och fejas, vilket passar utmärkt när regnet ändå öser ner!

I väntan på att jag kan visa något av detta, tänkte jag visa lite pyssel som jag fixade tidigare under semestern - en annan dag då det också regnade!


Innan jag hann ta livet av mina lavendelplantor, hann jag som tur var fixa till lite badsalt att förgylla höstmörkret med! Jag har tyvärr inga rosor som doftar, så saltet i flaskan har jag blandat med diverse vackra sommarblommor. Det blir ingen ljuvlig doft som med lavendeln, men det ser vacker ut med flerfärgade blad som flyter omkring i badvattnet.

Om det här vädret håller i sig, är dock frågan om det finns något badsalt kvar när höstmörkret infinner sig?


Dessutom har jag tagit fram symaskinen för första gången på väldigt länge och sytt mig två kuddfodral. Det är de två lite större som jag sytt. Jag köpte fyra stycken kökshanddukar och sydde ihop dem två och två. Det ena sydde jag knappar i kanten på det andra fick sidenband.


/Frida

17 kommentarer:

  1. Hej Frida.
    Jag håller med, tänk och traska runt nere i tex Italien i solen...Men vi får härda ut, hoppas på att augusti blir varm och fin nu. Du har sommar i din soffa, så fint med dom blommiga kuddarna. Badsaltet blev väldigt dekorativt, och kommer säkert och ta slut.
    Ha en bra söndag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  2. Att ta slut på badsaltet är nästan synd. Jag skulle nog bara låta det stå orört och leva på sommarminnena hela vintern. Men så är jag en sån som inte öppnar förpackningar bara för att de är för fina för att förstöras...*ler*

    Ha en skön söndag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Ska bli kul att se vad ni köpte på IKEA!:) Man brukar ju alltid hitta mer än man tänkt från början när man åker dit.
    Fina kuddar du sytt också, riktigt somriga!
    Tror säkert att du skulle kunna lära dig att virka och sticka du också. Så himla svårt är det inte!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Hehe, fnissade gott åt din kommentar!
    Tänk vilken fight det hade blivit om vi hade fått syn på burken samtidigt=))

    Men hur duktig är du på att sy??
    Rosetter och grejer!
    Fint blev det.

    Må så gott!

    SvaraRadera
  5. Jag är av den märkliga sorten som inte lider av vare sig sol eller regn... Man hittar alltid på något skoj att göra i alla fall, inne eller ute! Badsaltet såg verkligen vackert ut med de olika färgerna på blombladen. Du kanske kan blanda i lite av saltet ifrån lavendelburken så får du en härligt doft också...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  6. ja med det här vädret vet man ju aldrig. Vilka vackra kuddfodral du har sytt ihop :)

    Psst .. tävligen är igång nu

    Kram Malin

    SvaraRadera
  7. Vilka fina kuddar! Tack för tipset att sy kuddfodral av kökshanddukar...
    (Jag gillar när det inte är så mycket jobb)

    Jag undrar om inte jag också ska ta en sväng till IKEA om det här vädret ska fortsätta.

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Det måste dofta ljuvligt om det där badsaltet, det ser i alla fall snyggt ut.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  9. Vad pysslig du är Frida. Jag har Lavendel i en av mina rabatter och har inte tänkt tanken att jag kan göra badsalt. Tack vare dig tänker jag att det kan jag faktiskt också göra :-)

    SvaraRadera
  10. Men oj så här spirar med pyssel. Badsaltet ser jättefint ut, kan tänka mig att det piffar upp badrummet./kram Merja

    SvaraRadera
  11. Hej vännen!
    Vad nyfiken jag blir på vad ni köpt på¨Ikea....Fniss! Det ser så fint o hemtrevligt ut hos dig och kuddarna du sytt ser så mysiga ut! Ha en bra vecka o lycka till! Kramis Therese

    SvaraRadera
  12. Om man ser det positivt är det bra med regnväder ibland också, annars blir det inget gjort inne... ;-) Jag gillar inte heller regn på semestern, vill helst ha sol och lagom varmt så man kan vara ute hela tiden.

    Vi var också till Ikea förra veckan och fyndade kuddar till reapris! Och på Jysk hittade vi trädgårdsstolsdynor på rea... Dina "handdukskuddar" blev jättesnygga! Bra tips!

    För övrigt "fyndade" jag en skådörr som stod i garaget, som hör till ett gammalt skåp som vi använt utan dörr i alla år. Nu blir det nog dörr på hädanefter!!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  13. Hejsan!
    Tack!
    Fina kuddarna blev!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  14. Vilket härligt badsalt! Kuddarna var också "välpysslade" :)

    Ha en fin vecka,

    Rebecca

    SvaraRadera
  15. Men det är ju så att det är först när man kommer hem från Ikea den första gången som man kommer på allt som man skulle behöva köpa, så då måste man åka dit en andra gång ju! Låter trevligt med allt det där donandet, jag vill också dona med mitt bord istället för att åka till jobbet... blä...
    Men så söta och somriga kuddar! Jag köpte faktiskt också kökshanddukar idag som ska bli kuddar. Fast jag köpte för få, så det blir en tur till. Ja, det kanske inte bara är Ikea som man måste åka en gång till till...

    SvaraRadera
  16. Oj vad du fixar och donar! Så fina kuddfodral. Och vad sugen jag blev på ett badkar nu!

    Ska bli roligt att de vad det blev på Ikea. Det kan ju lätt leda till förändringar när man åkter dit...men vad gör det?

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Fina kuddfodral! Snyggt med knapparna.
    Tänk att det blir så mycket merjobb då man varit på IKEA eller gjort något annat möbleinköp. Ska bli kul att se vad du hittat på.
    Du ...jag bor i stan och jag tar alltid av mig skorna då jag kommer hem till någon

    Kom aldrig ut i skogen i dag ..få se imorgon.

    Kram
    annika

    SvaraRadera