söndag 22 augusti 2010

Vem kan man tro på?

För vem ska jag tro på, tro på, tro på när, tro på när allt är såhär, sjöng Tomas Di Leva en gång i tiden.
Det är ju ett ganska enkelt konstaterande att man inte ska tro på skavllerpressen i alla fall. Höll på att börja gapskratta mitt i affären när jag såg följande rubriker härom dagen...

















Jag vet inget om sanningshalten inne i tidningarna, men det är troligt att rubrikerna vill får oss att tro något och artiklarna visar att det gäller något helt annat!!

Nu däremot, ska här levereras sanningar om Systrarna Hjertén!!

Vi har fått en Award av en annan syster, nämligen Fräcka Syster och awarden innebär att man ska avslöja 7 saker om sig själv och här kommer de:

* En av oss jobbar som ingenjör
* Den andra jobbar med marknadsföring
(Kan ni gissa vem som gör vad?)
* Ingen av oss klipper gräs 
(Karin har ingen gränsmatta. Frida har en man som "älskar" att klippa gräs!)
* Båda gillar solsemester...
*... men även att åka skidor
* Inredning är ett gemensamt intresse
* Ingen av oss gillar småkryp!

Ja, det var lite "sanningar" om oss. Ni får tro´t om ni vill!!


Awarden innebär också att man ska skicka den vidare till 7 andra bloggar, men då vi sett att det är väldigt många som redan fått den både en och två gånger väljer vi (som så många andra) att ge den till alla som tittar in här. Alla är också mycket välkomna att avslöja sina hemlisar i kommentarsfältet!!




/Frida

10 kommentarer:

  1. Hej!
    Ja ni..det står alldeles för mycket skräp i skvallertidningarna. Det ska spekuleras så mycket kring Victoria & Daniel hela tiden. Jag säger: Låt dom vara!

    Kul att veta lite mer om er!
    Ha en skön söndag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  2. Min kommentar försvann, gör ett nytt försök!

    Vem ska man tro på?
    Kul att se att vi har ungefär samma tema idag.

    Jag gissar på att Frida är ingenjör och att Karin sysslar med marknadsföring!

    Har avslöjat en hel del om mig vid mina awarder, vet inte vad jag kan avslöja nu. Säkerligen finns det något, men det tar vi en annan gång.
    Ha en skön söndag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  3. Ja, den där rubriken om att de ska ha barn har jag sett överallt.. som en som jobbar med att skriva så kan jag inte låta bli att spekulera i vad de egentligen menar
    De ska ha barn..
    ...nu?
    ...någon gång?
    ...-kalas för sina gudbarn?
    Ja, herregud... ;-D

    SvaraRadera
  4. Ibland är det faktiskt lite kul att försöka klura ut vad de egentligen menar med sina rubriker!:)
    Kul att höra mer om er! Grattis till awarden!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Kul att få reda på lite mer om er, och grattis till awarden. Jag har också nyligen berättat en del om mig själv..så nu får det vara bra..ler.
    Ha en bra start på nya veckan.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  6. Gratulerar systrarna Hjertén för awarden och det var ju skoj att läsa lite mer om er... Småkryp ja...FINNS DET FARLIGARE OCH ÄCKLIGARE KRYP ÄN ÄLGFLUGOR?????

    Jättefina kuddar du/ni sytt!!!

    Kraaamis/Pia

    SvaraRadera
  7. Hejsan,

    Visst kommer jag ihåg den låten :)

    Dessa spekulationer... så tröttsamt!

    Kul att få veta mer om er. Kan relatera till allt utom yrkesbranscherna. Har inte en susning vem som sysslar med vad. Frida - marknadsföring?

    Ha en skön måndag,
    Sanna

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Klart att "awards'en" haglar över er fina blogg. Spännande med syrrans flytt också. Storstadspuls... saknar...

    Hoppas att ni snart är friska och raska igen därhemma!
    Ses vi på fotbollen?
    /B

    SvaraRadera
  9. Visst är det lite konstigt att man ändå tycker det är roligt att bläddra i skvaller-tidningar, men det är oftast bara bilderna som lockar.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Di Levas text stämmer verkligen här...sensationer som ska sälja, bläddrade i några blaskor idag när jag var hos frissan..:D ha en fin vecka, kramen

    SvaraRadera