tisdag 18 januari 2011

Kan man ha för många kuddar?

Ja, det påstår i alla fall min man!!

Häromdagen var jag tvungen att rensa bort några ur soffan i TV-rummet ( jag började bli trött på gnället) och jag får väl erkänna att helt plötsligt ryms hela familjen i soffan också...

För många kuddfodral kan man dock inte få, det kommer jag envist att hävda! Nu är det dessutom hög tid att sy nya till köket, då de röda har förpassats in i ett skåp för sin sommarvila.Till min glädje hittade jag  idag en liten skatt som jag gömt undan och nästan glömt bort. Min handduk som jag köpte på Anthropologie när jag var i London i höstas...


Nu åsterstår bara att inte klanta till det när jag ska sy!!

/Frida

14 kommentarer:

  1. Ska bli spännande och se hur den ser ut som kuddfodral. Tyget ser jättefint ut!/Kram Merja

    SvaraRadera
  2. Det kommer du inte att göra. Klanta till det alltså.
    Vill gärna se det färdiga resultatet!

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  3. Kommer att bli en super fin kudde av den där handduken!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Helt övertygad om att det kommer att bli en underbar kudde, här är en till som är kuddoman...:)

    kramen

    SvaraRadera
  5. Kuddar kan man inte få för många av, där får du ha dett utvecklingssamtal med mannen din!!!
    Vilket vackert tyg.
    Kram

    SvaraRadera
  6. OM du har för många - skicka ett par till mig! *blink*
    Jag är inte lika duktig som du och klarar av att sy fodral själv. Men vem vet, kanske gör jag även det en dag?
    Ska bli kul att se vad du pysslar ihop.
    Kram Elle

    SvaraRadera
  7. Kul tyg!
    Gillar fåglarna.

    Kuddar kan man absolut inte få mycket av förresten=))

    SvaraRadera
  8. Jättefint tyg!

    Jag har kuddara i soffa, De gör soffan snyggare. Men, visst tar de plats och behöver lyftas bort....

    SvaraRadera
  9. Få plats i soffan...?? Det är väl ändå kuddarnas plats från början?!!*ler*
    Tyget är helt underbart!!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Man kan inte ha för många kuddar. Ditt Londonfynd är superfint.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  11. Haha, din man och min sambo kan bilda klubb! Och jag kan bilda klubb med dig, - there is no such thing as too many pillows!
    Din handduk är bedårande, blir det en kudde av den, måntro?

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  12. Hej! Absolut inte! Som svar på din fråga..
    Kuddar har bara en negativ grej och det är i så fall att de tar lite mycket plats i soffan ibland, som du säger..
    Din handduk var skitsnygg! Påminner om "rice" i stilen. (Jag köpte f.ö två rice kuddfodral själv häromdan´..:)
    Lycka till med sömnaden!

    SvaraRadera
  13. Ja du , glashalt är det...här har barnen också varit sjuka under helgen och inatt var det min tur...så vårsolen får vänta...
    kraam

    SvaraRadera
  14. Män är ju som de är, haha, och de flesta är lika trångsynta!! Vilken gullig handduk! Ska bli kul att se hur den kudden blir.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera