måndag 24 januari 2011

Mental träning...

Här har jag nu gått som Professor Balthazar och grubblat i flera veckor. Jag har vänt, vridit och analyserat mina alternativ. Beslutsångesten har nästan sprutat ur öronen på mig...eller...hm...?!?!?

Ja, jag har i alla fall ofta tänkt: "Hur sjutton ska jag göra med matsalen?"

Nu har jag bestämt mig - tror jag!

Som många av er föreslog, har jag flyttat skåpet till vänster och jag har tänkt att det ska bli en tavelvägg bredvid. Tavlor har jag nog så det räcker (det finns fler utanför bild), nu gäller det bara att bestämma vilka som kvalar in och vilka som åker ut.

Ja, just det! Jag måste bestämma hur de ska hänga också...Å N G E S T!!

/Frida

24 kommentarer:

  1. Kommer att bli kanon!
    Ser fram emot det färdiga resultatet :-)

    Men det är inte lätt att välja!
    Har du ingen som kan komma med lite goda råd?

    SvaraRadera
  2. Ja, det kommer säkert att bli jättefint, don't worry! :-)

    Åh, vilken nostalgitripp att tänka på Professor Balthazar, och sedan jag läste hans namn här hos dig kan jag inte få ur melodisnutten ur huvudet!

    Stor kram och lycka till med hängandet! Av tavlorna, alltså!

    Helena

    SvaraRadera
  3. Vad många fina tavlor ni har! Inte lätt att välja bland dem!:)
    Förstår din ångest!:) Vi har en flyttlåda med foton som vi hade på några tavellister innan vi gjorde om kök/vardagsrum. Det är ju bara över ett halvår sedan det blev klart!;) Men jag har super ångest över hur jag vill ha det och i nyrenoverade väggar vill man ju inte göra hål hur som helst. Nu har jag kommit på att jag vill ha en större byrå på denna vägg och då kan jag ju inte sätta upp något innan den är på plats. Och innan den är på plats, så måste jag ju sälja in idén till maken... Ja, ja, någon gång kommer nog de där fotona upp igen!:)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Man ska skynda långsamt, det är då det blir riktigt bra :-)

    SvaraRadera
  5. Prova dig fram...testa vad du/ni tycker är snyggt. Det är alltid svårt att välja bort...eller ställ alla åt sidan och välj till istället.
    Good Luck
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Hihi..vi bloggar om typ samma problem:)
    Härligt för mig att läsa att det finns fler som har beslutsångest!
    Det kommer bli så fint med tavelväggen! Glöm inte att visa oss när den är klar;)!

    Apropå mitt problem med att publicera tidigare skrivna inlägg så tackar jag för att du försökte och att jag fick veta att det funkade! Jag får fortfarande inte till det så jag ska koll mina grundinställningar. Så tråkigt men när jag får tid och lust ska jag ge mig på det!

    Må så gott!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Just den typen av ångest tycker vi om!
    Tror det kommer att bli kanon med tavelvägg.
    Det ser onekligen ut som att du har en del att välja på=))

    Hehe, gillade tanken med Noas ark!

    SvaraRadera
  8. Ett tips... lägg ut dem på golvet först! Då kan du flytta runt och ändra till du hittar en bra harmoni.

    Lycka till.

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  9. Ja du det är många beslut som skall tas. Skall bli kul att se sen när du är klar. Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Jag blir alltid galen när jag ska hänga tavlor, tycker det är toksvårt. :-( Helt klart det jag är sämst på när det gäller heminredning...

    SvaraRadera
  11. Ser fram emot resultatet och gör som Eva-Mari föreslår, lägg ut dem på golvet och prova dig fram. Det brukar jag göra och det funkar bra!/Kramen

    SvaraRadera
  12. Usch, kan också verkligen bli helt konfys av inredning och få "hjärnsnurr", det vill helt enkelt inte riktigt ge sig hur det ska se ut och man bara funderar och funderar....tills det förhoppningsvis bara säger tjoff och så kommer det bara till en hur det ska se ut.
    Kan vara riktigt ångestframkallande, jag vet:)
    Men nu verkar det ju som om du är nära en lösning.
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  13. Men ändå en "trevlig ångest" om nu det kan vara trevligt. Blir spännande att se vad du gör
    kram Agneta

    SvaraRadera
  14. Ibland blir det svårt, men jag tror att du kommer få till det bra.....

    Lycka till o Ha en fin kväll!
    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  15. Antingen får du lyda det gamla rådet att lägga ut tavlorna på golvet först och känna dig fram, eller får du göra som jag, bara spika på!!;)
    Det blir kanon med en tavelvägg där!!

    Lycka till!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  16. Spännande. Tips (kanske du redan fått, har inte läst kommentarerna): Lägg ut på golvet och testa ordning, avstånd etc. Lycka till och jag ser fram emot att se hur det blir. Kram Marie

    SvaraRadera
  17. Hej! Tavlor är bland det svåraste att få till i ett hem, tycker jag. Det blir snyggast i grupp så du får säkert till det! Kul att få se det färdiga resultatet sedan!
    Lycka till!

    SvaraRadera
  18. Spännande! Det blir säker kanonfint! Visar du lite bilder sen på det färdiga resultatet?

    SvaraRadera
  19. Det kommer att gå bra, men förstår verkligen din ångest. sedan ska ju dom rackarna hänga rakt också!! KRAM Helena

    SvaraRadera
  20. Oj, den känslan känner jag igen.
    Jag kan ta GOD tid på mig innan de kommer upp. Men det jag lärt mig är att våga- lägg ut på golvet o spika upp sen. Detta kommer att bli jättebra!

    Kram Tina

    SvaraRadera
  21. Man får helt enkelt ta det i deletapper! Men det är ju lite ångestfyllt det där med att börja spika upp eller borra i en vägg... man vill ju inte att det ska bli fel..

    SvaraRadera
  22. Jadu, det är inte helt lätt. Välja ut tavlor och hänga upp dem. Man vill ju att det blir snyggt! Men det är bara att ta lite tid på sig, plocka ut tavlor och lägga dem i grupp och studera ett tag, se om den rätta känslan infinner sig.

    Hoppas du har haft en fin onsdag!

    SvaraRadera
  23. Åh, sån't där är ångestdrivande... spika i hela fina nyfixade väggar gillar inte jag :-). Lycka till!

    (Vi gympadansmammor har startat en KAL, och vi saknar dig)

    SvaraRadera
  24. Det där kommer att bli snyggt! Ett tips är att lägga tavlorna på golvet som du tänker dig dem i grupp på väggen. (Kräver kanske lite golvyta, men det kan det vara värt!)
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera