torsdag 9 juni 2011

Brrr....

Imorgon ska vi klä oss i bästa sommarstassen och fira skolavslutning och sommarlovsbörjan. Just nu känns det dock inte särskilt somrigt. Regnet vräker ner, det är grått och jag fryser!

Jag tänder levande ljus, kurar under en filt och känner mig bekymmersamt sugen på glögg...

Jag känner att här måste man verkligen anstränga sig för att få den rätta sommarlovsfeelingen. Tror jag ska gå och sniffa lite på de sista Syrenerna, det kanske hjälper?


































/Frida

10 kommentarer:

  1. Hoppas det hjälpte att sniffa på syrenerna men jag kan inte riktigt förstå att du är sugen på glögg. Varm Oboy med lite mörk Rom i skulle du behöva..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Syréner kanske man skulle sniffa på för att få lite känsla för sommar, här regnar och det är grått och mörkt och har så varit hela dagen idag.
    Hoppas det blir för dig i morgon.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Vi hade ett par regnskurar i dag på avslutningsdagen men varmt. I kväll var det marknadsafton i stan och då brukar det alltid vara uppehåll( ca 35 år). Så blev det i kväll också. Hoppas att ni får bättre väder imorgon.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Tror absolut syrener hjälper! :-)

    SvaraRadera
  5. Vi har haft mulet väder och regn ett par gånger på eftermiddagen. Men precis som Annika skriver så är det varmt ändå - och fuktigt.

    Ser att jag har missat en del här... Så många fina buketter du har plockat i trädgården! Och blommorna ser ju ut att klara sig bra nu i trädgården - utan åkervinda...!

    Snyggt blev det både i köket och i lekstugan!

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Nog har vi haft regn och åska med besked men frusit har vi allra minst gjort! Här har varit så kvavt och fuktigt, rent tropiskt klimat faktiskt!
    Hoppas ni får sol idag, det blir så mycket bättre då. Det hör ju till!

    Kram Eva-Mari
    Ps. Vi har också luftledning med samma problem...

    SvaraRadera
  7. Tänk så olika det kan vara!
    Vi hade nu på morgonen kl 9 redan närmare 30 grader!! Men det är för mycket för mig, man orkar ju inte göra nåt! Tror det blir en tur med båten, för mannen "skolkade" från jobbet idag ;)

    Ha det så bra!

    SvaraRadera
  8. Dyk långt ner i buketten så hjälper det säkert...
    Jag ska också göra det, fy så ruggigt det har blivit nu!

    Ha en go helg!

    SvaraRadera
  9. Hej Frida,

    Fin syrénbukett! Våra har blommat över nu, lite trist att de varar så kort period. Jasså ni har avslutning idag. Hoppas vädret är med er nu då. Vi får vänta till onsdag kväll, idag är det studenternas dag så det blir nog livat till kvällen ;)

    Trevlig helg!
    Kram Sanna

    SvaraRadera
  10. Vad fint det såg ut med alla små ljuslyktor. Jag älskar att tända ljus året runt.

    SvaraRadera