onsdag 8 juni 2011

Sista utposten

De senaste dagarna har vi varit utan fast telefon, något som händer med jämna mellanrum. Det räcker att det blåser lite grann eller kommer mycket snö eller som nu, otroligt vackert och soligt ett par dagar...

...eller jag vet faktiskt inte vad som var den utlösande faktorn den här gången, men jag vet vad rotorsaken är. Vi har fortfarande luftledning från tomtgränsen och denna gammalmodiga kvarleva orsakar problem titt som tätt. Jag önskar att vi kunde få den uppgraderad fortare än kvickt (eller åtminstone nergrävd). 
 
En gammal teknik som jag däremot önskade att jag åter kunde få liv i, är min gamla telefon som inte tålde flytten till vårt hus (kanske inte heller gillar luftledning?) och har därför stått och dammat de senaste 10 åren. Nu har barnen hittat den och leker kontor dagarna i ända...

/Frida

P.S. Tapeten i bakgrunden har vi hittat på vinden.

11 kommentarer:

  1. Fiiin telefon - åh vad jag kan sakna farmors gamla Kobra! Min pappa & faster SLÄNGDE den när hon gick bort - en helt felfri Kobra..! :-/

    Hoppas det ordnar sig i alla fall, kan ju inte vara alltför kul när det strular. :-(

    SvaraRadera
  2. Dra åt skogen - vi skrev exakt samtidigt på varandras bloggar! :-D Hur kul är inte sådant (eller så är det jag som är extremt lättroad)! :-D

    SvaraRadera
  3. Vilken skönhet dina barn får leka med! En sån skulle pryda sin plats på mitt skrivbord, helt klart!
    Tack för att du röstade på min bild!

    SvaraRadera
  4. Vilken cool tapet och fin telefon.
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  5. Vilket vindsfynd!!!
    Och så nostalgisk jag blev när du skriver att de leker kontor... härligt!

    Hoppas ni har telefon snart igen!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härligt att vissa leker aldrig går ur tiden. Har vi inte alla lekt kontror med ngn gammal telefon som inte fungerar :-)

    Härliga barndomsminnen som poppar upp :-)

    SvaraRadera
  7. Har samma ålderdomliga!! luftkabel som titt som tätt inte vill fungera. Och då minsann märker man vad handikappad man blir :)
    Ha det toppen!
    Camilla

    SvaraRadera
  8. Hihi, har ne exakt likadan telefon men våran står på byrå i hallen- långt upp från klåfingriga barn ;)
    Hoppas allt är bra med dig!
    Kraam Helena

    SvaraRadera
  9. En sådan telefon har jag med :)
    Kram Jessika

    SvaraRadera
  10. En sådan telefon står högt på önskelistan.
    Hoppas regnvädret ger med sig så ni får en fin skolavslutning.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Läcker tapet. Vilket fynd!! Kram Marie

    SvaraRadera