söndag 14 oktober 2012

Stapla

Även om hela mitt förra inlägg var ett enda uppstaplande av gummor, grönsaker och foton, så kommer här ett nytt inlägg på samma tema. Jag har nämligen hakat på en fotoutmaning startad av Edith & Jag samt Mamma med ambitioner och veckans tema är Staplat!

Och givetvis blir det fler bilder från Kroatien...

 
En tidig morgon tog jag mig en foto-prommenad runt omkring i Okrug Gornji (byn där vi bodde). När jag såg den här högen tänkte jag att den hade kunnat platsa i vilken inrednings- eller trädgårdstidning som helst. Där arrangerad för att ge den där charmiga och genuina känsla som ett reportage ofta behöver, här oarrangerad men supercharmig och helt genuin!

 /Frida

22 kommentarer:

  1. Så jäkla bra tolkning!

    Ha skönaste söndagen/Hannis

    SvaraRadera
  2. Bra tolkning och lite typiskt utomlands tycker jag.
    Fattar inte hur jag klarat mig utan fodrade tights tidigare, de var bara så sköna!:) Tänker verkligen försöka vara nöjd med 5 km tre gånger i veckan, i alla fall till att börja med!;) Det kräver ju mer och mer tid ju längre man vill springa och den tiden finns inte alltid för närvarande.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej på dej!

    Du kan komma hem till mig om du är i behov av mer inspiration till stapel-bilder, hihi! Här finns maaaassor uppstaplat! ;D

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Härliga bilder från Kroatien på staplade grejer, gummor och grönsaker!

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Gillar också att ta promenader för att se det genuina och unika på platsen.

    Ha en skön söndag. // Lissen

    SvaraRadera
  6. Så lever man i Kroatien och det vill vi efterlikna :). Intressant ju :)

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  7. Så roligt att du också ville vara med i utmaningen! Fina bilder. Att de är från Kroatien får mitt hjärta att slå lite snabbare. Har varit där många gånger och sett mycket vackert.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  8. Att stapla ser genast så vackert ut, det gillar jag!

    kram

    SvaraRadera
  9. Allt ser genast så städat ut när man staplar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  10. Vackra bilder. Den där högen hade jag gärna haft här hemma, ser ut att vara en del spännande ting och material... :-)

    svar:
    Lite sent kanske, men här kommer det.
    Har tyvärr ingen aning om märket på våra glas. Dem har mannen haft med sig in i vårt bohag och det finns ingen ledtråd på dem om tillverkare. Och han vet såklart inte.

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  11. Det där har jag ofta tänkt på, bilder som skapar en känsla av något genuint och äkta, men som i vardagen inte är något speciellt alls.

    SvaraRadera
  12. Vi har en del staplat på tomten som jag vill ha bort! Det ser finare ut så här på bild hos någon annan.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Hejsan!

    Vilken fantastisk resa du verkar ha gjort. Jag skulle verkligen vilja/behöva något sånt.

    Och du. Om du fortfarande letar saker att spraya, leta efter fina rådjursfigurer (eller andra djur) på loppis, och spraya matt vitt så har du dina egna julfigurer, ala house doctor!

    Jag letar själv efter sådana nu, men rådjurs säsongen verkar vara över här i Dalarna! (Eller så tänker folk som jag) :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  14. Verkligen härliga bilder, Frida! Visst är det underbart att bara strosa runt på egen hand med kameran i en ny miljö. Du är en duktig fotograf!
    Ha en fortsatt fin helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  15. Tittar in för att önska dig en riktigt GOD JUL.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  16. Hoppas att allt är bra med dig och din familj! Önskar dig ett Gott Nytt År!
    Elisabet

    SvaraRadera
  17. Hoppas att allt är bra med dig! Kikar in för att önska dig ett Gott Nytt År!
    Elisabet

    SvaraRadera
  18. Med kameran kring sin hals blir även den fulaste högen av ting den vackraste konst. Det gäller bara att lyfta blicken. Älskar att strosa runt i sällskap av kameran.

    Ha det gott

    SvaraRadera