lördag 10 augusti 2013

Det haggigaste...

Scen från det Hjerténska hemmet inför middagsbjudning hos goda vänner, i rollerna Frun (jag) Mannen (min man).

Frun: Har du sett mina roliga skor jag köpte i London?
Mannen: (Lååång paus) Ska du ha dem på dig?! Nu?!
Frun: Ja?!
Mannen: Det var det haggigaste jag någonsin sett!
Frun: Va?!
Mannen: Det haggigaste jag någonsin sett!
Frun: Jag tycker de är coola!
Mannen: Haggiga!
Frun: Snygga till jeans!
Mannen: Haggiga!
Frun: Hmf!!
Mannen: Du går inte ut i dem när jag är med!
Frun: Jag tänkte ha dem till jobbet!
Mannen: På maskerad! Möjligen...
Frun: (Sur) Jag tar något annat!
Mannen: (Glad) Bra!

Inte helt ense som synses! Jag överlåter till er att vara domare. Är detta de haggigaste skor ni någonsin sett?

/Frida

8 kommentarer:

  1. Han är nog lite provinsiell i sin smak, din i övrigt utmärkte man. /aghj/

    SvaraRadera
  2. Haha - jag är ju inget fan av animal prints på kläder och skor så jag skulle väl inte köpa dem själv, men haggiga är allt lite för starkt. :-D Du skulle säkert se snygg ut i dem! :-)

    SvaraRadera
  3. jag tycker de var snygga, även om jag själv inte brukar ha kläder med djur mönster.
    Ha nu en fin söndag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  4. Hej Frida!

    Inte är de haggiga. Tycker de är snygga! Djurmönstrat kan faktiskt vara riktigt snyggt och sexigt, särskilt ett par skor tycker jag. I små doser blir det varken haggigt, tantigt eller töntigt. Din man ska vara glad o tacksam över att han har en piffig fru ;)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  5. Haggiga vet jag inte direkt.. Du hade nog gjort succée i dem..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  6. Haha :)
    Haggiga! Vilket underbart ord. Nästan i klass med skorna...

    Kram Tamara

    SvaraRadera
  7. Haggig, vad sjutton betyder det? haha! Hur som helst, skorna is to die for! :-D

    SvaraRadera