måndag 29 mars 2010

Blommor på burk...

...eller mer korrekt blommor i burk, har blivit den senaste trenden i mitt hem. Jag blev så förtjust av mitt tilltag härom veckan, att stoppa påskliljorna i en gammal plåtburk, att jag fortsatt på samma tema!

Jag kan väl knappast kalla mig för trendsättare efter detta tilltag, då att sätta blommor i gamla bruksföremål, väl får ses som ett gammalt beprövat knep. I mitt hem är dock detta knep något som legat i träda i några år! Jag misstänker dock att nu, när jag återfunnit dessa idéer, kommer detta bli en följetong i mitt hem, då jag är något av en "plåtburkoholic" och har ett antal gamla klenoder att ta till!

Nedan följer lite bilder på de burkar som denna vecka fått chansen att visa upp sig som blomkrukor på köksbordet, istället för att stå och samla damm uppe på ett gammalt skåp!!




/Frida

2 kommentarer:

  1. Gillar dina blommor på burk, och äggen i påskriset i tidigare inlägg är också jättefina!
    Kram och Glad Påsk! /Marie

    SvaraRadera
  2. Fina burkblommor:)

    Ha en fin skärtorsdagskväll och en glad påsk!

    Rebecca

    SvaraRadera