tisdag 27 april 2010

Att vara nöjd...

Idag har jag tänkt fortsätta med att visa bilder på saker från eller delar av mitt hem som jag är nöjd med.

1. En skål med lök!
2. En rulle snöre jag fick av min svägerska idag!

3. Den del av köket som syns på bilden nedan. Speciellt nöjd är jag med skåpet, som fungerar som skafferi. Skåpet införskaffades från början med avsikten att det skulle användas som klädskåp i vårt sovrum, vilket det också gjorde ett tag...


...nämligen fram till den dag då delar av vårt 70-talskök beslutade sig för att ge upp och började rasa ner från väggen!!

Detta ras gav upphov till en köksrenovering "light".

Köksinredningen på den rasbenägna väggen tog vi bort helt, därav att klädskåpet blev ett skafferi! Samtidigt passade vi på att ta fram och måla trägolvet som fanns under plastmattan. Resten av köket, dvs den del som ej syns på bild, är tyvärr fortfarande delvis 70-talsbrunt...målning pågår! Detta projekt får jag nog tillfälle att återkomma till, jag är snart klar...!
/Frida 



3 kommentarer:

  1. Vilket fint skåp! Jag fick lite nostalgikänsla när jag såg era stolar till bordet. Min mormor har liknande stolar!:)
    Otäckt när skåpen ramlar ner så där.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Frida!
    Tack för titten hos mig, alltid kul med nya "ansikten". Du ska absolut vara nöjd med den delen av köket ni har gjort iordning. Det är riktigt snyggt med den ljusa basen och de bruna möblerna, riktigt läckert. Skåpet är jättefint, skulle jag inte ha ngt emot att äga. Ha en riktigt skön dag!/Merja

    SvaraRadera
  3. Jag gillar verkligen den del av köket som ni gjort i ordning. Härligt skåp och fint golv. Och vilken söt trådrulle!

    Kramar från
    Sally och jag

    SvaraRadera