tisdag 6 april 2010

Husmorsfeber?

Idag och imorgon, har och ska, jag vara ledig. Jag tog ett par extra dagar, det är ju trots allt Påsklov! Då passade den på att slå till -  husmorsfebern!

Den kom smygande på förmiddagen, strax efter att morgonkaffet slunkit ner! Det började med ett röj i källaren och vips stod det inte mindre än 5 påsar med barnkläder och leksaker i hallen, redo att transporteras till Röda korset. In med barn och påsar i bilen och iväg...

När vi kom hem igen började det bli riktigt allvarligt, hux flux stod jag och dottern med näsorna över degbunken...och vips (igen) hade vi slängt ihop 3 sorters kakor!




Mitt i allt detta husmorsstök hittade jag helt plötsligt mina Tagetes-frön, som jag faktiskt hade börjat fundera på om jag verkligen köpt. Hur som helst, med husmorsfeber i kroppen var det inget annat att göra än att genast sätta igång och plantera...att det inte fanns några planteringskrukor hemma stoppar ju inte en husmor! Lite tidningspapper och gammalt snöre och vips (tredje gången gillt?) var planteringskrukorna fixade.

  
Med husmorsfeber i kroppen verkar inget vara omöjligt! Undrar vad jag ska ta mig för imorgon, om det inte gått över tills dess - putsa silvret?

/Frida

2 kommentarer:

  1. Husmorsfeber skulle kan vara bra att få ibland. Tror min make skulle uppskatta det iaf...han suktar efter kanelbullar med "kan" inte göra dem själv... Tar det som något positivt, min är tydligen goda! :-)

    Ska planter frön jag med, måste försöka hinna det nu i helgen så att det får tid på sig att växa. Smart idé att använda sig av tidningpapper. Snyggt blev det också!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  2. Oj, du var verkligen full av energi! Men det är härligt när man "drabbas" av den, och får allt möjligt gjort. Jag hoppas att jag snart får rensarlust, för jag har två proppfulla källarförråd...

    SvaraRadera