måndag 19 april 2010

Flat sharing

Boende i London (säkert inte specifikt, men det känns som särskilt i London) är minst sagt en komplicerad historia. Efter att ha flyttat 5 gånger på lite drygt 4 år (och då räknas inte flyttlass som gått mellan temporära boenden hos vänner) - kände jag mig ganska nöjd med mitt nuvarande boende... Lägenheten är ganska stor, över tre plan och med en balkong mot söder (som under fina dagar fungerar som bland annat matsal, skönhetssalong och soldäck). Och trots brister som tex. gamla englasfönster som släpper in all iskall luft och släpper ut all värme och ett ganska trist badrum så är den mycket trivsam! :-)

Men som sagt boende i London är komplicerat. Nu har hyresvärden bestämt sig för att sälja lägenheten och efter att haft ivriga spekulanter springandes ut och in ur lägenheten i veckor så sitter det nu en "SOLD"-skylt utanför dörren. :-(

Nu börjar alltså (antagligen) jakten på nytt, jakten på - kanske inte det perfekta men - det åtminstone "lite mer än skapliga" boendet!! Bävar en aning för att packa ihop allt och flytta igen, att hyra en lastbil med tillhörande stark bärhjälp är nog ett måste.

// K

3 kommentarer:

  1. Hallå där systrarna H! :)

    Nu vet jag inte vem av er som var inne och lämnade en kommentar hos mig, men jag vill i alla fall återgälda besöket och tacka för kommentaren.

    Vilken trevlig idé att ha en blogg ihop med syrran, och en i Sverige och en i England. Både Åmål och London har jag besökt... ;)

    Ha det gott båda två!

    SvaraRadera
  2. Usch, vad tråkigt att behöva flytta när man inte själv har valt det.

    Hälsningar Agneta

    SvaraRadera
  3. Stackare! Jag har flyttat tio gånger i mitt liv och tänker minsann inte göra om det om jag inte måste. En stor lastbil lär ju göra det hela lite enklare i alla fall!

    Tror det var syrran som frågade om jag trodde att krossat tegel hjälper mot sniglar... Näpp tyvärr fungerar de nog som gömslen åt de små rackarna. Jag har själv problem med sniglar men jag har läst en artikel om att man ska sprida snigelgift (inte farligt för något annat än sniglar) på våren, klippa isär de sniglar man hittar som har ätit av det så decimerar man beståndet gansa omgående. Det beror på att sniglar tydligen är kanibaler och när de äter av en redan "smittad" död frände så blir effekten av giftet större. Vet inte om det fungerar men jag tänker då prova i alla fall. Det ska tydligen komma ut ett mer effektivt snigelgift i år också. Jag hoppas!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera