söndag 17 april 2011

Äntligen Loppis!

Jag har ju skrivit tidigare om att jag haft sån Loppis-abstinens så att jag nästan känt mig svimfärdig. Min avstickare till Asien och diverse sjukdomar har gjort att den givna huskuren för dessa problem uteblivit.

Hm...det kanske är därför vi varit så mycket sjuka?

Nåväl, nu är detta problem åtgärdat. Jag har avverkat både Returen (kommunal secondhand)  och grannens Antikbutik/loppis, och jag kände genast hur livsandarna återvände!

Mitt första fynd, två badmintonrack för 15 kronor, är en riktig nostalgitripp för preciiis sådan hade jag som barn.

Jag vet inte riktig vad jag ska ha dem till, att använda en sån raritet till att spela med är ju naturligtvis inte att tänka på...

/Frida

P.S. Övriga fynd har jag inte hunnit fota än, men jag lovar att återkomma.

15 kommentarer:

  1. Skönt att livsandarna återvänt! Hoppas det håller i sig nu, så att du kan njuta av våren och loppisar...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Men de är ju fina där de står ju :O)
    Skönt att du mår bättre.
    Kram Agneta
    PS Har själv varit helt anti madonnor tills dessa kom in i mitt liv.DS

    SvaraRadera
  3. Tycker mig känna igen dessa badmintonracket. Kan vara så att vi också hade likadana!:)
    Skönt att livet har återkommit hos er!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mer loppis åt folket!
    Ha en fin söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  5. Ler igenkännande åt dessa badmintonracket. Förstår att du fått upp ångan nu. Hoppas att magsjuketiden är över.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  6. Hej vännen! Jag håller med dig loppisar är alltid lika roligt, vilka fina fynd du hittade! Må så gott kram från Maria

    SvaraRadera
  7. Tycker dom passar utmärkt där du ställt dem, helläckra :) hoppas helgen varit skön, kramen

    SvaraRadera
  8. Tack snälla rara du..:)
    Hahaha..låter skön med en stund i gräset..;)

    Skönt att det känns bättre för dig..:)
    Önskar dig en fin kväll
    Kraam Susanne

    SvaraRadera
  9. Loppisrundor piggar upp - särskilt om man fyndar ;-)
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  10. KUL med nostalgifynd - och det var säkert bristen på loppis som gjorde er sjuka. Sådant har jag hört talas om. Kanske.

    :-D

    SvaraRadera
  11. Nej, det är nog inte hälsosamt att gå på loppis för sällan! ;) Fina fynd du gjort, visst är det härligt när man råkar hitta något man hade när man växte upp - vilken nostalgitripp! :)
    Ha en fin påskvecka!

    SvaraRadera
  12. Jag blir också nästan svimfärdig av loppisabstinens ibland. Det börjar närma sig känner jag. Hujedamej!

    Superfina rackets - allt behöver inte ha en mening. Nostalgi är skäl nog att handla ibland :)

    Jag önskar dig en fortsatt härlig måndag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Hihi, ja men så är det ju ofta. Man blir nostalgisk och sen kostar det inte så mycket och helt plötsligt följer det med hem. Inte alltid man vet vad man ska göra med prylarna men roligt är det allt med loppisar..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  14. Det är så roligt när man hittar något man känner igen från barndomen.. Själv köpte jag enfärgade pottekulor (heter det så?)sist jag var på loppis. Har ingen aning vad jag ska ha dom till men det löser sig alltid!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  15. Hejsan!

    Ja de väcker verkligen nostalgikänsla :) På loppis brukar jag tänka att om jag faller för nåt så är det menat att följa med hem. Förr eller senare hittar den sin rätta plats. Och OM inte - ja, då är det ju bara att returnera den igen ;)

    Idag körde dottern o jag skräp till återvinningscentralen. Fullt kaos där. Folk tömmer o slänger för fulla muggar. Vi ser förstås "massor av bra saker" men tyvärr är det förbjudet att plocka med sig hem... Då säger dottern: "åååh vad det kliar i fingrarna, jag skulle vilja gå dit och bara rota" - och det var preciiis vad jag stod och tänkte för mig själv haha! En ny loppisstjärna är född ;)

    Kram Sanna

    SvaraRadera