fredag 25 juni 2010

Vackra Västkust

Marstrand - juni 2010


Ibland när jag är hemma i Sverige på besök undrar jag verkligen vad som är så underbart med London?

Att behöva skumpa på tunnelbanan flera timmar varje dag, trängas med turister på Oxford Street eller att behöva bo med "främlingar" i gamla dragiga och iskalla Viktorianska hus?! Listan över det  som inte lockar kan vissa dagar göras väldigt lång!

Vid mitt senaste besök i Sverige tillbringade jag några dagar på Marstrand, när man ser dessa bilder kan man ju undra varför inte alla människor väljer att bo där?!

//K







11 kommentarer:

  1. Kanske är priserna? ;0)
    Skulle gärna bo sådär under sommaren men på vintern är det allt annat än trevligt. Min syster bor på västkusten precis vid havet och hon har berättat att ibland blåser det så de tror rutorna ska gå sönder. Sommaren däremot! Åh... Allt har sin charm!

    Hoppas att midsommaren var underbar för er båda två!
    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  2. Det är ju väldigt lät att älska Sverige på sommaren då allt är underbart, och man får en tårögd blick! På vintern skulle jag gärna emigrera dock..

    Angående sprayfärgen så använder jag mig av Biltemas färg.. men
    jag har funnit att det mer beror på rätta knycket när man sprayar och att göra det i tunna lager, än märket på sprayen.

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga bilder!!! Sommar sverige när det är som bäst. Förstår precis hur du känner, men London har nog sina poänger det med....

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Underbara bilder från ett vackert Marsstrand.....Jag njuter! Hoppas att du haft en trevlig midsommarhelg! SommarKramar Therese

    SvaraRadera
  5. Frida! Tar tacksam emot din hjälp med datorer. Ska bara kolla en sak med Sony först, jag tror att programvaran jag har i datorn är förlegad för denna kameran. Tror jag - är en hopplös amatör! Kommer tillbaka till dig som ett skott om det inte fungerar./Kram Merja

    SvaraRadera
  6. Marstrand är jättevackert men tyvärr får inte alla plats där och dessutom är det ju hiskeliga priser.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga bilder. Ja, varför bo i London och inte i Marstrand?

    Soliga hälsningar!
    Agneta

    SvaraRadera
  8. Vilket härligt ställe...men om ALLA skulle bo DÄR skulle det bli lika trångt där som i London...*ler*

    Jag sitter själv i Tyskland och undrar ibland hur man kan lämna ett så fint land som Sverige. Fast det kan vara rätt fint här också, på vissa ställen.
    Vad säger man...Borta bra, men hemma bäst?

    Kram på er!
    Elle

    SvaraRadera
  9. Vi njöt London i fulla drag ett par dagar runt Chelsea Flower Show :-)Och nu njuter vi Sverige när här som allra allra bäst... Men uppriktigt sagt: visst vill man ha...Allt? ;-)

    -Vallmo och aklejor är dock mer lösligt, tack för ditt inlägg hos oss!

    SvaraRadera
  10. Kusten är underbar den här årstiden men när höststormarna kommer ????
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  11. Sonen var där midsommarhelgen och sa att det var sååååå enormt fint MEN att det förmodligen var personer med tjock plånbok som bodde i alla hus.
    Tycker det låter exotiskt att få bo i London:)
    Men våran Västkust går ju "inte av för hackor";)
    Må så gott!
    /Eva

    SvaraRadera