torsdag 27 januari 2011

Färg och form!

Jag känner mig sugen på att få in lite mer färg och form i inredningen.
Jag känner mig trött på min beigea, färglösa stil.
Jag känner att jag måste våga ta ut svängarna lite mer!
Jag tänker att jag ska:
  • måla och tapetsera  i ärtiga färger, eller
  • måla köksmöblerna i ärtiga färger, eller
  • skaffa sofföverdrag i ärtiga färger, eller
  • ...
Nej, där tog idéerna slut och ingen kändes särskilt lockande! Jag är nog lite för feg och lite för beige för att genomföra allt för stora förändringar av färgpaletten.

Färglada blommor kommer det dock att bli och givetvis en och annan färgglad kudde!

/Frida

19 kommentarer:

  1. Det där med kuddar och blommor verkar vara bästa alternativet för dig.
    Jag är nog lite likadan. Kör med vit-beige "grund" och varierar med kuddar, dukar och blommor med lite färg i.

    Har du hittat en lösning till matrummet nu...?
    *ler*

    Ha en skön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  2. precis så gör jag med när jag vill ha färg...in med blommor en filt och kudde...voila...klart! Kramis semlan

    SvaraRadera
  3. Samma här! Jag älskar färg, OCH VIT inredning...(!) Tröttnar SÅ fort annars. Men i detaljer som blommor är det perfekt!! Så vackert kollage!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jaha, jag ser att någon har lite inredningsnoja här.... Låt det ta tid! Pröva vilka färger du inte kan leva utan, och glöm framförallt vad andra tycker. Då blir du lycklig i dina val. Jag älskar det vita hos alla andra, men blir själv helt olycklig av det. Det tog tid att förstå för mig, att denna vita kärlek endast kunde njutas på håll. (Jag har försökt att ha det vitt hos mig, men åh-nejnej det går inte...)

    Tips för att hitta rätt: Jag brukar ta fram de femton-tjugo saker som jag gillar allra allra mest och fundera på hur de hänger samman. Är det en känsla, hur förtärker jag den isåfall? Är det en färg? Är det minnen?
    I mitt fall brukar jag få leta långt in i garderoberna och i källarn, innan jag fått ihop den högen, för det är inte alltid man vågar stå för sina val ens för sig själv. Och faktiskt så är det ofta jag köper saker som jag först tror inte "passar in" men som senare visar sig vara viktiga köp, när själva känslan som gjorde att jag köpte saken, kommer upp ur djupet av mitt inre:-)
    Oj, nu blev ju det här väääldigt långt, men i bästa välvilja, oss inredningsneurotiker emellan:-)
    Lycka till, varmkram Hillevi

    SvaraRadera
  5. ja det är nog många som känner så . speciellt i sånna här gråa tider

    Kram Malin

    SvaraRadera
  6. Hej Frida,

    Hihi I hear you! Vill också ha in mer färg men är för feg för att göra något som blir permanent. Därför skulle jag välja sofföverdrag av dina alternativ - tröttnar du går det ju alltid byta tillbaka. Jag är annars inne på en neutral bas och så piffa till det med kuddar och plädar färgsatta efter humör och årstid. Men i köket blir det glassiga pastellfärger i vår har jag bestämt. Lite småduttar här och där som är lätta att byta ut. Passar mig perfekt! :)

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  7. Du har gjort ett fantastiskt fint färgcollage!
    Svårt att ändra hemma, det kan bli så stort och så mycket på en gång, men roligt är det.
    Här är allting beige i grunden och så är det färgklickar här och där och det tröttnar man på det också!
    Agnetakram

    SvaraRadera
  8. Blommor och kuddar i färgglada kulörer är väl trevligt! Så fortsätt du att vara beige om det är vad du vill vara. Inget fel på det :-)

    SvaraRadera
  9. Så vackert collage! Du gör helt rätt att satsa på accenter i färg, de är ju så lätta att byta ut./Kramen

    SvaraRadera
  10. Ja, in med lite färg. Det röstar jag också på. I helgen ska det bli mer sånt hemma hos mig. :-)

    Önskar dig en riktigt fin helg!

    SvaraRadera
  11. Känner igen mig precis! Här blir det kuddar, någon blomma och kanske en färgglad gardin. Saker man snabbt kan ändra om man ångrar sig!:)
    Kram

    SvaraRadera
  12. Hej Vännen
    Färglada blommor, kuddar, gardiner, ljus mm = lätta att bya om man tröttnar :O)
    Ha en jättemysig helg
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  13. Visst är det väl bra att ha en neutral grund och byta färg på de mindre grejorna istället. Snyggt med de rosa blommorna!

    Trevlig fredag!
    Agneta

    SvaraRadera
  14. Massor med härliga kuddar och något nytt tryck att rama in kanske? :-)

    SvaraRadera
  15. Härligt färgsprakande blomsterkollage du bjuder på idag! Låter som att du har många spännande inredningsfunderingar på gång just nu.
    Jag är själv en färgmänniska som har försökt mig på den vita/naturfärgade stilen, men ständigt har återfallit. Man behöver inte köra med så "skrällig" skala för att införa färg hemma, - det finns ju så mycket härliga nyanser att välja mellan!
    Önskar dig en riktigt skön helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  16. Jag tillhör också den försiktiga sorten. Jag är inte så wild and crazy när det gäller färgsättning :-)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  17. Härligt collage. Till o med jag föll för färgen :-)
    Här har vi vita väggar och kan snabbt förändra bara genom att byta gardiner och prylar. Är lite feg jag också.
    trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  18. Helt naturlig reaktion så här under senvintern. Så du är helt normal:) Jag köper blommor till mitt naturfärgade hem, älskar rosa tulpaner. Och väntar på våren...

    Må gott.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  19. Färgglada blommor är bra! Särskilt när vi beiga behöver en liten färgkick:)

    Fortsatt fin helg,
    Rebecca

    SvaraRadera