onsdag 24 mars 2010

Vår i faggorna?

Ja, i vår trädgård ligger fortfarande drivorna meterhöga, men på dagis hittade min dotter igår en kastanj med en liten grodd på, samt två där man kunde ana att en grodd var på väg...









...det kändes som ett härligt vårtecken!

Vi tog naturligtvis och planterade dem, enligt en expert på området (dagisfröken) kan man trimma plantorna till små bonsaiträd! Nu väntar vi med spänning på att små plantor ska göra entré!









Självklart skulle det vara rosa krukor! På bilden syns även några "påskiga" blomsterpinnar jag gjort, har tänkt att använda dem till piffa till "gå-bort-blomman" med i Påsk! Nedan följer lite närbilder på mina verk...



På samma tema har jag även gjort små hängen till påskriset, men dem visar jag nog till helgen då Påskpyntet åker fram!

/Frida

1 kommentar: