fredag 13 maj 2011

Beroende?

Det är bara att erkänna, jag är beroende av plåtburkar och har extremt svårt att stå emot köpimpulserna när en plåtburk kommer i min väg. Det är till och med så illa att jag uppvisar tydliga abstinensbesvär när det gått för länge sedan mitt senaste inköp...

Okej, en lätt överdrift, men det är få saker som jag faller lika lätt för som gamla plåtburkar. Därför är det extra roligt att ytterligare en plåtburk hittat till mitt hem, utan att det ens var min avsikt. När jag köpte min förra plåtburk, fick jag burken på bilden nedan med på köpet.

Att tacka nej till en gratis plåtburk, det gör man bara inte - det vore nästan värre än att svära i kyrkan!


/Frida

25 kommentarer:

  1. Haha, ja jag älskar ju också de här tingesterna. Jag kanske ska skicka dig en urdiskad surströmmingsburk till hösten efter alla surströmmings-skivorna..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  2. Jag skulle nog kunna hålla med dig där om burkarna. Vissa är så fina så det går inte att hålla sig..
    En sån härlig färg, orange tilltalar mig väldigt mycket nu..

    Kram Tina

    SvaraRadera
  3. Ja smått beroendeframkallande kan de va ;)
    Vilken fin burk, härligt retro på nåt vis....

    Ha en go lördag!
    Kraaam

    SvaraRadera
  4. Ha ha ha....och ja, jag erkänner...jag är också drabbad! Plåtburkar kan vara oemotståndliga!

    Kram
    Sussi

    SvaraRadera
  5. Superfin burk.

    Bilderna från Barcelona är jätte fina. Ska snart flyga dit, men har bara en halv dag där innan resan går vidare. Ska försöka hinna njuta lite iallafall av stan.

    Ha det bra!

    SvaraRadera
  6. Ha, ha! Men det finns ju värre saker att vara beroende utav!

    SvaraRadera
  7. Sååå fin burk..:)

    Tack snälla du..!!!

    Önskar dig en skön söndag
    Kraam Ssuanne

    SvaraRadera
  8. Hahaha ja alla har vi våra beroenden;) Jag är oxå svag för plåt och även andra sorters burkar! Så fina dina är/ Johanna

    SvaraRadera
  9. Härlig färg som passar perfekt till din vita Gerbera!

    SvaraRadera
  10. Här har du en medsyster, hihi! Fast så länge vår "addiction" inte går ut över våra nära och kära, så är det nog rätt OK.
    Ha en skön söndag!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  11. Jag förstår dig, det ÄR fint med gamla burkar!
    Det är ju en ganska harmlös last, så jag tycker det är fullt tillåtet att vara beroende.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  12. Hihi... bra att du varnar...!;) Det ÄR verkligen något speciellt med plåtburkar!!

    Ja visst är det tidigt för syréner... vi får njuta nu...!

    KRAM

    SvaraRadera
  13. Underbar burk :O) Gillar skarpt den oranga färgen, lyser upp. Kram Katarina.

    SvaraRadera
  14. Hej Frida,

    Bara färgen kan ju få en på fall hihi! Snygg!

    Men, när var du i Barcelona?? Har gått mig helt förbi. Skulle väldigt gärna besöka staden också. Blev så sugen när jag såg programserien med Gwyneth Paltrow och Mario Batali. Spanien runt, tror jag den hette.

    Nu blir det spännande hockeyfinal!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  15. Hehe, gillar din humor!

    Och ta mig 17 så har du rätt.
    Man säger inte nej till en sån burk!

    SvaraRadera
  16. Alla har vi väl våra svagheter? hihi!
    För mig är det blommor och växter just nu, och alltid lyktor och ljusstakar, kuddöverdrag, krukor...

    Förresten, jag har också lagt in en beställning på extra skönt sommarväder ;)

    Må så gott!

    SvaraRadera
  17. Hi Hi!
    Men nog känns det iallafall som en mindre farlig produkt att vara beroende av. :-)

    Hoppas du har haft en fin start på veckan!

    SvaraRadera
  18. Jag har ännu inte drabbats...tur är väl det för jag har nog ingen plats. Beroende får man hantera med viss varsamhet.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  19. Här upptäcker jag att ytterligare en av mina kommentarer är bort. Jag tror att jag skrev nåt om att du kunde få en urdiskad surströmmingsburk av mig efter höstens fester..:)

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  20. åhhh den e ju riktigt snygg. men bara för att papegojan är där och att den är orange liksom ! hur mycket snyggare kan det bli... förstår dig helt och hållet. abstinensbesvär är till för att lindras!

    Tävling hos mig om du är intresserad :)

    Kram Malin

    SvaraRadera
  21. Ha ha ha...ja och svära i kyrkan det gör man ju bara inte;)!!!

    Plåtburkar är coooooola!

    SvaraRadera
  22. Ha ha underbar plåtburk håller med LOVE THEM : ) kram Sofia

    SvaraRadera
  23. Man kan aldrig ha för många burkar! Det finns alltid användning för en till... De är ju både praktiska och snygga så man förenar nytta med nöje! Även om omgivningen verkar helt oförstående... / Kajsa - en Burkoman

    SvaraRadera