tisdag 11 maj 2010

Fönsterbyte - del 3: Ljuset i tunneln

Här har det gått undan, alla fönster och dörrar är på plats. Nu återstår "bara" lite plåtar och finjusteringar, samt att STÄDA!! Fördelen med att inte "behöva"städa som jag skrev om i ett tidigare inlägg har nu börjat sätta sina spår...i form av damm, smuts och stök!!
 
Här följer dock lite fönsterbilder inklusive smuts...

Nya fönster i burspråk och nytt vindsfönster, samt ny balkongdörr.


Balkongdörren från insidan.

Ny ytterdörr

Nytt fönster i sovrummet.

Nytt fönster samt balkongdörr i köket.
Gamla fönster, blivande växthus?

/Frida

7 kommentarer:

  1. Ett växthus av de gamla fönstren tycker jag låter som en bra idé!

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Wow,....vad mycke snygga fönster och dörrar. Det kommer att bli jättefint med dom gamla fönstrerna i erat växthus. Själv håller vi på att samla på oss till ett med,...men det går inte fort att hitta fönster i samma storlek *fniss*.

    Såg att du var nyfiken på vad jag skulle göra med takrosetten. Den får nog vara som den är, ...men min kreativa hjärna skena iväg med mönstret, så jag ska fjäska med min lillebror och höra om han kan fräsa ut några trägardiner i nåt liknande mönster. lovar att jag återkommer med bilder längre fram :).

    Ha en skön kväll. Kram Cin

    SvaraRadera
  3. Tror ni kommer att få ett fint växthus ;-)
    Trevlig långhelg
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. Vad fint det blivit och vilket fint hus ni har!:)
    Just nu känner jag att jag gärna skulle städa efter vår köksrenovering istället för att packa ner sakerna inför den!:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattis, grattis! Det blir verkligen riktigt bra! Du måste komma hit och kika på min sambos så smått påbörjade projekt (på min begäran...) att bygga ett växthus på hjul av gamla fina fönster att ha på altanen och kunna flytta med solen.

    Kontoret mitt är inflyttningsklart!

    SvaraRadera
  6. Det blev verkligen jättefint med de nya fönstren. De passar så bra in i husets atmosfär, nya fönster kan ju ibland förstöra mer än tillföra men ni har lyckats superbra med att behålla charmen. Och dörrarn är ju bara så himla snygga, de vill JAG ha.:)
    Ha det bra!
    Camilla

    SvaraRadera
  7. Du ser ut att bo i ett jättefint hus. Har du lagt ut litet bilder på det tro, måste jag kika ifall du har. Ha en riktigt skön helg!/Kram Merja

    SvaraRadera