söndag 15 januari 2012

Fyndfrossa!

Dagens spådom lyder: 2012 är året då Frida kommer göra superba loppisfynd!

Hittills i år har jag kammat noll vid mina loppisbesök. Inte minsta lilla plåtburk eller glasskål har hittat till mitt hem. Nä, inte ens ett litet tefat har jag lyckats nosa upp! Nu måste dock lyckan vända, med en sådan spådom i bagaget måste det ju bara vara att åka till loppisen och hämta hem fynden, eller hur?

I brist på nya loppisfynd, visar jag ett av förra årets bästa...
...gamla glasburkar med böjd kant, fina till det mesta. Åh, ser man på, där fick ni en tillbakablick också, bara sådär!

/Frida

14 kommentarer:

  1. Men så fint det var att planerat i glasburkar.

    Vi har mycket kvar av 2012, loppislyckan hinner komma :-)

    Ha en fin söndag

    SvaraRadera
  2. Härligt med tillbakablickar oxå;) snygg glasburk. Kram Johanna

    SvaraRadera
  3. Vad fint det var med blommor i de vackra burkarna. Utlottning hos mig :O)
    Kram Agneta

    SvaraRadera
  4. Så fine de glassene er. Flott med den bøyde kanten oppe. Nydelig med liljene i.

    Når det gjelder gulvet så var det ikke så vanskelig å få et bra resultat. Det man må passe på er at malertapen sitter ordentlig godt, slik at malingen ikke flyter ut. F.eks at den hvite flyter ut i den grå.. Jeg fikk det slik noen steder, måtte da male med en tynn pensel for å dekke over det.

    SvaraRadera
  5. Vilka fina glasburkar!! Hoppas loppislyckan tar sig!!

    //Linda

    SvaraRadera
  6. Jag har tur som har ärvt flera gamla fina glasburkar. :-) De har varit perfekta till minigranarna nu i jul. Ibland har jag odlat tazetter i dem. Ja, de kan användas till mycket...

    Januarihälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Riktigt fina burkar! Jag har inte varit på loppis på evigheter. Försöker hålla mig därifrån, då vi har alldeles för mycket prylar.
    Ha en fin start på nya veckan
    kram Malin

    SvaraRadera
  8. Fina burkar som är användbara till mycket det är bara fantasin som sätter gränser.
    Hoppas att din spådom slår in.

    Kram

    SvaraRadera
  9. Då får jag dig önska dig lycka till under årets skattjakter, ha en fin vecka, kram

    SvaraRadera
  10. Är övertygad om att du kommer att fynda nu!
    Det kommer att bli ett loppis-år där till och med släpkärra kommer att vara ett måste intalar jag mig.

    Jag gillar glasburkarna!
    Ha en skön dag /Hannis

    Ps. Kul att du är tillbaka!

    SvaraRadera
  11. Sådana där burkar har jag stenar i på terassen på somrarna. Eller, burkar och burkar... Nu finns det bara en kvar för jag har slagit sönder de andra :(

    SvaraRadera
  12. Jag hoppas verkligen att spådomen slår in och ditt år fylls av fantastiska loppisfynd! Må loppislyckan vara med dig! :)

    Jag önskar dig en härlig tisdag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  13. Ja, nog verkar det som om din spådom om loppisfynd har smittat av sig på mig, - det tackar vi alldeles speciellt för!
    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  14. Fina burkar - snygga till mycket.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera