måndag 5 april 2010

Farväl fina fönster


Nu är det snart dags för vårt efterlängtade fönsterbyte. I Maj ska hela huset, förutom källaren (där spröjsade originalfönster finns kvar) få nya fönster. Tyvärr, kommer även detta fönster med blyinfattning bytas ut! Men jag ska spara det och förhoppningsvis kan det så småningom användas till att försköna sin omgivning igen på ett eller annat sätt!

På bilden syns även mina olivträd, som överlevt denna vinter på fantastiskt sätt! Vanligtvis, brukar det bara vara två små torra pinnar kvar.

Jag har tyvärr inga gröna fingrar, växter som ska överleva hos mig gör bäst i att vara tåliga! Jag har alltid trott att olivträd gillar att ha det lite torrt - det är väl rätt torrt i Grekland? Till skillnad mot tidigare år har jag trots detta antagande sett till att de fått rejält och regelbundet med vatten, det verkar ha gjort susen! 

Lådan är en gammal fiskelåda från farfar!


/Frida

3 kommentarer:

  1. Vilket vackert fönster! Det kan säkert komma till användning igen:)

    Rebecca

    SvaraRadera
  2. Men byta ut ett sådant fint fönster?! Tur att du sparar det iaf!
    Jag vet inte hur man ska sköta olivträd. Detta år behandlade jag dem precis på samma sätt som förra året, men i år tappade de alla blad, och jag misstänker att det ena har helt torkat ihop! Förra vintern klarade dock hur bra som helst... knepigt!

    ALLA mina projekt blir verkligen inte lyckade, men de mindre lyckade hamnar sällan framför kameran...

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Va roligt att du kikade in till mig och skrev några trevliga rader :)

    Dina olivträd ser jättevackra ut, verkar som att du kommit på knepet :)

    Otroligt vackert fönster! Jag tycker det låter som en bra ide att spara det, du kommer säkert få användning av det igen så vackert som det är!

    Ha det fint!

    kram-kram

    SvaraRadera