söndag 17 oktober 2010

Clownnäsa och skallebank

Så har den obligatoriska höstförkylningen slagit till!

Hela familjen har gått omkring och hostat och snörvlat den sista tiden och nu är det även min tur. Gårdagen sov jag bort som en klubbad säl och märkte knappt att det var en strålande höstdag ute.

Idag har jag kravlat mig ur sängen och kan konstatera att det är ytterligare en strålande höstdag ute! En dag som gjord för att vara ute och höststäda i trädgården, kratta löv, plocka undan sommarkrukor, rädda sitt olivträd undan frosten...
Jag kan dock snabbt konstatera att inget av detta kommer att bli gjort på grund av att skallen värker och min näsa är knallröd och har växt ett par centimeter - minst!

Min enda tröst är att jag kommer undan med att gå klädd i pyjamas, krypa upp under en filt, tända levande ljus, läsa inredningstidningar och sörpla te - HELA DAGEN!!


/Frida

Bild lånad från tidningen Hälsa

16 kommentarer:

  1. Sköt om dig så du blir frisk och orkar delta nästa helg.

    Kram
    annika

    SvaraRadera
  2. Sådana där dagar borde man ha även om man inte är förkyld!:)
    Ta hand om dig och krya på dig!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Lät inte kul alls... men du ser det från den ljusa sidan mitt i allt, härligt! Hoppas värken släpper fort!

    KRAM:)

    SvaraRadera
  4. Hoppas du mår bättre snart!!

    Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Höstförkylningar är verkligen inte att leka med. Själv försöker jag att inte bli smittad av halva kontoret...vi får väl se om jag lyckas.

    Hoppas du känner dig bättre snart! Även om det nu är urmysigt att gå omrking i pyjamas, dricka varmt te och mysa... ;-)

    SvaraRadera
  6. Krya på dig, hoppas det snabbt går över.
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Då får du sköta om dig och krya på dig!/Kram Merja

    SvaraRadera
  8. Hoppas att du kan njuta av det lite mysiga i att kunna gå i pyjamas trots skallebank=))

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  9. Här är en till som har ond hals och jag som ska åka till Såanien på onsdag..hoppas på udner, typiskt när det är min enda semestervecka på hela året, då får jag vill hoppas att vi båda kryar på oss...:0) fortsätt och läs och sörpla te, kramen

    SvaraRadera
  10. Hoppas att du mår bättre idag!!

    Krya på dig!

    SvaraRadera
  11. Jag vet inte riktigt om jag ska säga "stackare" eller "vad mysigt" till dig... ;-D Men det här med clownnäsa låter inte skoj, jag brukar likna mitt förkylningsutseende med Rudolfs. Ja, han med den röda mulen!

    SvaraRadera
  12. Oj då... vi har nog varit på samma party...

    Attjo!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  13. Här är det host och fräs också för tillfället. Jag har precis för mig att jag gjorde ett inlägg just här för ett par dar sen men det verkar vara borta.
    Jag har en utanmaning till dig på min sida men du behöver ju inte anta den om du inte vill.

    Kram Maidi

    SvaraRadera