tisdag 19 oktober 2010

Vad tycker du egentligen?

Jag har blivit utmanad av Fräcka Syster. Försökte först att ducka och slinka undan, då blev jag utmanad igen av Black Iris. Nu är det dock slut på att gömma huvudet i sanden och här kommer några svar från mig...


1. What is your favourite word?
(Min) Familj!

2.What is your least favourite word?
Elände (jag tycker i och för sig att det är ett väldigt bra ord, men det täcker in allt jag inte gillar, så som krig, svält, orättvisor, etc)

3.What turns you on creatively, spiritually or emotionally?
Är en riktig periodare, men för tillfället gillar jag att sy ( kuddfodral alltså).

4. What turns you off?
Elände (se punkt 2)

5. What is your favourite curse word?
Tyvärr alltför många, alltför ofta.

6. What sound or noice do you love?
Skratt

7. What sound or noice do you hate?
Väckarklockan!!

8. What proffession other than your own would you like to attempt?

Detta är något jag funderar på rätt ofta (bl a här).
Jag har förvisso redan ett jobb jag gillar, men vissa dagar är ju tyngre än andra och
då händer det att jag dagdrömmer om bl a dessa yrken:

Kuddfodralsdesigner, Florist, Konstnär  (ha, ha!!!)
Ett "rädda världen"-jobb
Barnmorska
Radiopratare (Tänk att kunna sitta och babbla och flamsa med sina kollegor,
ungefär som man gör på lunch- och fikaraster men att få betalt för det).

Solstolsuthyrare på en tropisk strand...Mmm...ser det framför mig! 

9. What profession would you not like to do?
Skulle förmodligen inte klara av att försörja mig på något av jobben ovan...

10. If heaven exist, what would you like to hear God say, when you arrive at the Pearly Gates?
Hej där, Tvivlare! Välkommen!
Vad säger du nu då? Fanns det en himmel, eller fanns det en himmel?!?!

Sen kunde vi ta ett snack om hans(hennes?) resursfördelning. Det här med att missionera och övertyga folk om att himlen existerar medan de lever, vad är vitsen?
Jag vet att man brukar säga, "Den som lever får ser", men i det här fallet är det ju "Den som inte lever, får ju se..."

Dessutom skulle man utmana fem andra bloggar, men den biten tycker jag är så svår, så det struntar jag i...

...och överlämnar beslutet till er! Vill ni anta utmaningen? Varsågoda!!

/Frida

5 kommentarer:

  1. Idel kloka svar från en ädel människa.
    Ha en bra dag!
    Camilla

    SvaraRadera
  2. Jag tyckte också att den där utmaningen var jättesvår först. Men du! Elände... vilket himla bra svar!
    Och klart att jag bjuder på en titt då;)

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  3. Intressanta frågor och svar. Försöker komma på vad jag skulle svara själv, men det är klurigt...

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du känner dig bättre. Sörpla te är bra ;O) Det gillar jag. Kram Katarina :O)

    SvaraRadera