söndag 24 oktober 2010

...och sen kom det snö!

Det är något speciellt med första snön, särskilt när den börjar falla veckan före jul!

Men snö i oktober! Tyvärr, jag känner inte att jag jublar! Som tur är finns det två barn i det här hushållet som gör det, vilket sammanlagt ger en viss övervikt till det jublande laget!


Utan att jag riktigt vet hur det gått till, har det den senaste tiden börjat smyga sig in en del rött i inredningen, antar att det är någon undermedveten jullängtan som försöker fånga min uppmärksamhet. För jag är ingen snö- och vinterhatare, även om jag inser att jag låter en smula bitter och jag måste faktiskt erkänna att det här snöfallet har gjort mig grymt sugen på glögg...!

/Frida

P.S Jag brukar inte ha kuddar på bordet. Detta är ett montage för att visa ytterligare några Londonfyndade handdukar (från Laura Ashley), som blivit både kuddar och duk.

17 kommentarer:

  1. Jag gillar snö, men inte i oktober jag heller! Gärna i december så att vi får en vit jul och sedan kan den ligga kvar ett tag, men inte än.
    Snygga kuddar du syr och så himla smart att använda handdukar.
    Ha en bra söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Lite vitt på marken i dag igen!! Och nu kommer det lite lätta snöflingor. Håller med - det räcker om snön kommer i december, men får sedan gärna ligga kvar några månader... Tiger kurar ihop sig inomhus och undrar vart sommaren tog vägen.. ;-)

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Visst kom snön lite för tidigt. Det räcker till advent.
    Fina kuddar du har sytt! =)

    Ha en bra söndag!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Vi får verkligen hoppas att den där snön bara är på tillfälligt besök!

    SvaraRadera
  5. Vi har lite regn, men kallt. Kaminen är tänd och man är inte lockad av att vistas utomhus. Ja, rena rama höstdepressionen.

    Fina kuddar du har sytt. Kanske du verkligen skulle slå slag i saken och bli kuddfodralsdesigner?? varför inte?? *ler*

    Och vem vet om du kanske alltid har kuddar på köksbordet. Kanske du blev inspirerad av mitt "sitta-på-köksstol-och-sova-inlägg" och ville testa bordet istället? *fniss*
    Ja, lite julstämning har du nog. Fram med glöggen!
    Ha en fin söndag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  6. Tyget i duken är underbar i sig, så söt. Jag har kuddar lite här och där. Nu är det bara att ladda för vintern.

    SvaraRadera
  7. Det är vackert med rött. Synd att det är så helt förknippat med jul. Jag håller på att fantisera ihop lite rött i ett gästrum för jag tycker man blir så glad av det och det är jättefint hemma hos dig.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Så himla mysig bild med så fina tyger! Riktigt ombonat och inspirerande och vilken läcker burk!

    Ha en mysig söndagskväll!:)

    SvaraRadera
  9. Jag gillar rött, det är sött :O) Kram Katarina.

    SvaraRadera
  10. Jag tycker om vintren och vill helst att den ska vara vit. Men inte redan i oktober....

    SvaraRadera
  11. Hej Frida,

    Vilken mysig bild du visar. Jag försöker hålla mig ifrån allt med julen ett tag till. Här ska det bli Halloween-firande först ;) Och snö? Nej tack!

    Kram Sanna

    SvaraRadera
  12. Ja det där med snö råder det ju onekligen delade meningar om :-)

    Min uppfattningn är som förljer... hellre snö i oktober än regn, regn och mer regn. MEN om det är fint, torrt höstväder så får snön gärna vänta till november/december.

    Kram Torparfrun

    SvaraRadera
  13. Vad mysigt o hemtrevligt det ser ut...
    Gillar dina röda o vita textiler!

    Må så gott!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  14. I vår lilla familj finns det inga barn ännu...så inget jubel här över snön.... Usch och fy säger jag! Och jag menar det.

    Härligt med lite röda detaljer. Himla snyggt att plantera den "blomman som jag nu för mitt liv inte kan komma på vad den heter" i den söta bruken.

    Hoppas du har haft en fin måndag!

    SvaraRadera
  15. Haha, tänk att jag har precis idag puttat in lite rött i köket. Rött är sött!
    Och snö... nej, men den kan väl vänta lite till. här är det ingen snö men precis snorhalt. Jag och Uffe var ute och gick nyss och jag var övertygad om att jag skulle slå ihjäl mig. Fast jag hade fel... Tack gulliga du för att du är så gullig också;)

    Kramis Lisa

    SvaraRadera
  16. Härligt med Wales symbol på din fina teburk :-). Har bott ett par gånger på The Dragon Hotel i Swansea, Wales. Mmmm, jag är en så'n anglofil. Och för resten, T kopplade i kaminen i gårdshuset idag, så nu ser jag fram emot snön som kanske kommer.

    SvaraRadera
  17. En sådan te burk har jag också.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera