tisdag 5 oktober 2010

I'm back...

...och jag har naturligtvis varit i London! Det är London Eye som syns i bakgrunden, kortet är taget från St. James Park. Bra gissat av flera!! Återkommer med lite mer glimtar från London senare, men nu till min första reserapport.

Tyskland
Tyskland är ett väldigt vackert land, vilket jag tyvärr inte kan styrka med bildbevis på grund av usel kamera och att allt upplevdes i farten (genom bilåkning). Jag har dock tänkt att bjuda på en reseupplevelse som gav en lite bisarr "Dolda Kameran"-känsla.

16:20 Vi landar enligt tidtabell
16:35 Vi får vårt bagage
16:40 Vi lämnar ankomsthallen
16:41 Vi går för att hämta vår hyrbil
16:45 Vi hittar inte vår hyrbilsfirma
16:50 Vi inser att vi är i fel terminal
16:55 Vi försöker hitta till rätt terminal
17:00 Vi försöker förstå på vilken terminal vi befinner oss
17:05 Vi förundras över att "den tyska effektiviteten" missat att markera "Du befinner dig här" på informationstavlan
17:10 Vi inser att vi gått i en cirkel
17:15 Vi kommer till ett tåg
17:16 Vi inser att vi måste ta tåget till rätt terminal
17:20 Vi hittar vår hybilsfirma - Yes!
17:25 Vi väntar
17:30 Vi inser att det inte räcker med bokningsnummer för att få vår bil
17:31 Vi inser att hyrbilsfirman inte har ett datoriserat bokningssystem
17:32 Vi inser att vi måste ha ett papper med namn och bokningsnummer
17:33 Vi inser att vi kan maila dem de korrekta uppgifterna
17:45 Vi lyckas få tag på en internetuppkoppling
17:50 Vi lyckas få maila en kopia på bokningen till hyrbilsfirman
17:55 Vi väntar
18:05 Vi kommer fram till disken igen
18:10 Vi väntar
18:15 Vi dricker kaffe och väntar
18:20 Vi få vår bilnyckel! Två timmar efter att vi landat - pust!
18:25 Vi hittar bilen
18:27 Vi väntar - på att bilden "besiktas"
18:30 Vi sätter oss i bilen
18:31 Vi inser att det saknas GPS
18:32 Vi blir lovade en GPS 
18:35 Vi väntar
18:40 Vi väntar
18:45 Vi väntar
18:50 Vi får vår GPS och lämnar flygplatsen - ÄNTLIGEN!!





/Frida

8 kommentarer:

  1. Effektivt...Eller inte!
    Men tålamod besitter ni alla fall=))

    Ska bli kul att se bilder från London!

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag tycker också Tyskland är ett fint land. Åker dit nån gång om året. =)
    Oj vilket strul de va när ni kom fram. Men efter 2 tim. så fick ni ju bilen. Bättre sent än aldrig! ;)

    Ha de fint!
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  3. Jösses, vilka timmar ni hade där på flygplatsen! Vilket strul!
    Skönt att vara hemma igen?!?
    Kram

    SvaraRadera
  4. Fy tusan vilket strul innan ni kunde ge er iväg. Annars är det kul att fara runt lite...jag gillar det bara jag får vara hemma emellan och vara som vanligt.
    Kram
    annika

    SvaraRadera
  5. Oj, kanske inte det bästa sättet att börja....Fina bilder!
    Hat en trevlig torsdag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  6. Oj... i det präktiga landet? Låter mer som Grekland tycker jag:) Är du säker på att du var i Tyskland?
    Tänk... jag har aldrig varit i London! Det har bara inte blivit av... och egentligen har jag ingen direkt längtan dit heller. Nyfiken på dina bilder!

    Välkommen hem.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Haha kanske nåt att skratta åt så här i efterhand? Förstår att det var väldigt frustrerande för er! Känner igen mig, fast vi stod på flygplatsen i Madrid och blev totalignorerade av spansktalande personal...

    -Sanna

    SvaraRadera